MÖHIPPAN the hole story

Min möhippa söndagen den 20/4 2008:
Jag fick en tid och ett datum som jag skulle stå redo. Dagen kom och så även tiden. Vi började åka och tärnan sa att vi skulle till Humlans sköna värld. Inte hade jag en aning om vad det var. Så hon sa att det ligger vid Nyköping och är ett spa. ÄNTLIGEN! Första gången jag faktiskt började se fram emot det vi skulle göra istället för att vara nervös. Visst så slog tanken mig att jag kanske skulle haft andra kläder mer mig men om så hade varit fallet hade hon iaf varit snäll och berättat det. Så jag satt och funderade på vad vi skulle får uppleva och det var jättespännande.

Vi svängde av stora vägen in mot mindre samhällen. Tärnan sa att vi skulle igenom några korsningar och sen svänga. VI missade avfarten så vi åkte och vände och körde tillbaka för att svänga av. När vi kört en stund på den vägen inser vi att vi kommer för sent. Det var bara till att ringa hem till Joel för numret till spat var inte med. Joel hjälpte oss leta upp det och vi ringde. Mobilen var avstängd. Vi vart stressade båda två men vi tänkte att då kanske Joel kan lotsa oss fram till platsen för vi började känna oss vilse. Vi gjorde några försök att hitta fram men tiden hade verkligen försvunnit. Vi var en timme sena och det skulle bara vara halva behandlingen kvar. Vi provade att ringa igen men fortfarande inget svar. Tärnan blev mer stressad än mig och kände att det var ju inte alls det här som skulle hända, vi råkade kika ner i ett dike på vägen, medans jag som kände en stor lättnad när nervositeten försvann mer och mer och kunde redan ha roligt åt det.

Vi gjorde ett sista försök att hitta rätt. Men vi kom ner till en båthamn. Då bestämde vi oss för att vi skulle åka och köpa glass mm och göra ansiktsmask och åka hem och mysa. Sagt och gjort och på väg hem för att bara mysa och äta marängsviss. Dock så åt vi bara svissen för vi var helt slut båda två. En mysig dag med ett bra slut. Spa får vi åka på efter bröllopet. :)



Tärnan i bilen på väg hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0