Vin, löp mm

Igår kväll så satte vi igång och började rengöra flaskor och sedan tappade vi upp rödvinet. Hade fått lite mer smak sen jag smakade sist. Idag borde vi tappa upp det vita men vi har inte så mycket flaskor kvar *ska gå och leta snart*

Natten till tisdagen satte grisen igång att löpa. Dock var det bara en jobbig natt. Skriver det här för att jag ska komma ihåg när hon började och slutar mm. Måste ha koll på henne då vi funderat på att ta bort skiten för hon får det så jobbigt efteråt. Men inget är bestämt och jag har henne helst "hel" men om hon mår sämre denna gången måste vi iaf fundera mer och ta reda på mer fakta mm.

I helgen så ska vi dra hem till pappsen. Så jag ska sätta igång och tvätta här snart. Behöver ha lite mer rent innan jag packar. Skönt att åka ner också för då ska jag inte glömma ta med mig färgen till SP. Gjorde lite vita blad och blommor men det ser så tråkigt ut... men jag måste fundera mer på det där med färger. Om tårtan fortfarande ska vara vit elle rom den ska få bli blå och tvärtom med blommorna. Bladen är gröna som vanligt.

I veckan fick vi hem en gaderob och halva svärmors tvhylla. Jag tyckte den var för fin för att slängas och jag kan se att vi om inte nu så om några år iaf kan få användning av det.

Liza sover och sover men det är så skönt för första dygnet had ehon det jobbigt. Men nu så slappnar hon av och sover. NÖJD!

Ska bli skönt att åka ner till pappa och visa vad vi har hunnit göra mm och hur det förhoppningsvis kommer se ut på ett ungefär sen när dagen kommer.

Upptäckte igår att vi har flytväxter i ett akvarie *KUL* frågan är hur de kunde gro där egentligen. För vi fick med ett skott när vi köpte nya räkan men nu var det alltså minst hundra. VI hade fått fler yngel också. Idag såg jag 4 små och 4  som är 4 veckor äldre. KUL! Anledningen till att skriver det här är för att jag har inget minne längre. Förmodligen pga den nya medicinen. Men det sk avi ta reda på.

Ha en bra helg om vi inte hörs innan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0