Sista veckan i Maj

Jahopp då har man varit en dålig bloggare igen och det är väl ingen mening med att jag säger att jag ska bättra mig för det går visst inte.
I fredags åkte vi ner till Pappa. Vi kom dit rätt sent men det var fortfarande ljust. Det kändes som om klockan bara var 18 eller nåt när vi kom dit. Vi fick i oss lite mat och sen pratade vi och kollade på filmen från bröllopet. Vad kul det var :D
Lördagen började rätt tidigt för min del. Jag och Liza gick upp men ingen där. Liza puffade upp ytterdörren och där ute satt de och fikade. Gick in och åt lite frukost sen gick jag ut och busade med Nicken och Liza. Sen någon gång så vaknade Joel också ;) Sen gick vi in och åt lite lunch. Min kusin fick barn i våras (hans flickvän födde förstås) Och pappa skulle dit på dop så då blev vi ensamma med Nicken och hans assistent Pia. Niclas tillbringade nästan 3 timmar på studsmattan. Han hoppar och sparkar fotbollar (förstår inte hur han lyckas!) Liza sprang och jagade bollarna när hon kände för det men hon var rätt aktiv. Vi satte oss och tog det lugnt en stund för att sen flytta upp på ballkongen och spela lite skipbo. Jag vann *hehe*
Klockan tickade iväg så jag gjorde iordning några äggmackor till Niclas för vi skulle grilla när pappa kom hem men vi visste ju inte när det skulle bli. När han ätit upp gick vi ner och började kolla lite på tv. Sen kom pappa hem och vi grillade lite. Kvällen avslutades med ESC som jag inte tänker skriver så mycket om. Jag hade några favoriter men det gick inte jättebra för dem.
Söndagen hade med sig ännu bättre väder. Underbart! vi hann äta och gå en promenad innan Joel kom upp. Vad skönt det var med en promenad.  Sen blev vi klippta så nu har jag äntligen kort hår och slipper massa tovor. Så nu kan jag borsta håret när jag vill utan att det tar halva dagen eller gör ont.
Gårdagen spenderade jag mest hos svärmor. Hon kom hit men sen bestämde vi att vi ska ta med förtältet och åka ut till husvagnen. VI åkte hem till henne och fikade och pratade sen packade vi bilen full. Sen kom Joel hem så då hämtade vi honom och åkte ut. Vi var där ute i några timmar och packade ur bilen, grillade och gick ner till sjön och busade med Liza och hon fick bada. Vilken glad hund vi hade!
Idag har jag bara diskat lite sen har jag kollat på några filmer och klippt lugg. SÅ nu har jag en ny frisyr igen. Har kollat på olika akvarien, är sugen på att göra om lite i några kar. Så tråkigt bara för jag vet inte hur jag vill ha det riktigt samtidigt som jag vet att jag vill ha några nya små bottenväxter som växer som i nät som man kan sätta fast på stenar och rötter. Sen vill jag ha några nya rötter också men vart ska de få plats liksom. Karen är ju fulla! Får se om jag kan sälja lite på tradera men det går segt där. Får vänta med ändringarna till senhösten. Då kanske vi har ett nytt kar också med mer utrymme i. SÅ innan jag kan göra något med mina planer måste jag städa tredjerummet, vi måste fixa ett stort kar (om vi känner för det och har råd givetvis) och sen måste ju karen stå några veckor med vatten enbart innan man börjar ha i sand, växter och fiskar mm. Men den som väntar på något gott ;) Sen givetvis sälja av eller slänga växter om ingen vill ha sådana som vi har.
Nu ska jag göra en sallad och skära lite kycklingfile och champinjoner till kvällens grillspett. Snart ska vi åka ut till husvagnen igen. Dags att få upp förtältet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0